Bedrijfsprofiel
Scapino en Ziengs zijn oer-Hollandse familiebedrijven met een focus op retail en in het bijzonder schoenen. Gezamenlijk hebben de formules meer dan 250 winkels in Nederland en behoren ze tot de grotere retailers van het land. Ziengs en Scapino kenmerken zich door een ondernemende cultuur. Passie voor schoenen, betrokkenheid en koopmanschap zijn hierbij belangrijke kernwaarden.
Scapino en Ziengs zijn informele bedrijven met een platte organisatiestructuur. Met veel enthousiasme wordt er hard gewerkt aan de toekomst van beide organisaties. Jij krijgt nu de kans om te helpen hiermee! Op dit moment is de organisatie aan het onderzoeken of RFID de voorraadbetrouwbaarheid verder kan verbeteren. Daarnaast zijn het leveren van ‘Just in time’ en kostenbeheersing twee belangrijke speerpunten.
Functieprofiel
Voor het distributie centrum van Scapino en Ziengs in Assen zijn wij op zoek naar een daadkrachtige, zelfstandige en all-round Logistiek Manager.
Als Logistiek Manager ben je verantwoordelijk voor het gehele logistieke proces van het distributiecentrum van Scapino/Ziengs en alles daar omheen. Je zorgt voor de begeleiding en coördinatie van de gehele logistieke afdeling. Daarnaast ben je het eerste aanspreekpunt voor hun partners.
De bedrijven zijn volop in beweging en hebben het doel gesteld dat binnen nu en vier jaar een volledig nieuw operationeel DC wordt ontwikkeld, waaraan jij een actieve bijdrage levert. Kortom een vacature van Logistiek Manager waarbij jij echt het verschil kan maken. Jouw distributiecentrum heeft een oppervlakte van 22.000 vierkante meter waar gemiddeld ruim 65 collega’s werken.
Wat betekent dit nu in de praktijk?
In jouw functie als logistiek manager streef je naar efficiëntie en het zo laag mogelijk houden van de logistieke kosten. Daarnaast is het leveren van de juiste kwaliteit aan de winkels één van je belangrijkste doelen. Dit doe je natuurlijk niet alleen samen, maar vooral ook samen met je eigen team van logistieke teamleiders. Samen met de nieuwe transporteur en het daarbij behorende vernieuwde wagenpark, werk je aan het optimaal bevoorraden van de 170 Scapino filialen, waar de ambitie is om te groeien naar 200 filialen door het hele land.
Daarnaast zorg je voor een commercieel correcte en tijdige instroom van goederen, met inachtneming van de mogelijkheden en de financiële kaders binnen Scapino. Ook ben je verantwoordelijk voor de technische / facilitaire dienst en alles wat daaruit voortvloeit. Hierbij valt te denken aan het onderhoud van het pand en eventuele reparaties en de schoonmaak van het distributiecentrum inclusief de groenvoorziening.
Een greep uit de dagelijkse werkzaamheden:
- De aansturing van medewerkers, waaronder de logistieke afdelingen: Inkomende Goederen, Uitgaande Goederen, Service, Niet Handels Goederen (NHG) en Retouren en de afdeling flow control, bestaande uit de flow controller, de logistiek planner en de voorraadbeheerder.
- De commerciële planning voor de levering van goederen en de eventuele bijsturing hierop.
- Het borgen van (dagelijkse) processen en procedures en bewaking van afspraken. Je signaleert knelpunten en voert, indien mogelijk en na overleg met de directie, verbeteringen door.
- Personeelsbeleid en alles wat hierbij komt kijken, waaronder dit beleid verbeteren door middel van een urenregistratiesysteem met taakmanagement in te voeren, het voeren van functioneringsgesprekken, het invoeren van de personeelsadministratie en inhuren van intern en eventueel extern personeel.
- Contractbeheer m.b.t. o.a. zeevracht, transport, onderhoud en softwaresystemen.
- Opstellen van een jaarplan en strategieën i.o.m. de directie waarmee de intern gestelde doelstellingen behaald kunnen worden.
- Het doen van investeringen, verbeter- en optimaliseringsvoorstellen aan de directie.
- Rapporteren aan de algemeen directeur.
- Je werkt nauw samen met de manager planning en merchandise, manager e-commerce, manager inkoop en de verkoopmanager.
- Je optimaliseert de vrachtverwerking op het distributiecentrum en maakt hiervoor juiste afspraken met inkoop over verpakkingseenheden, etikettering en levertermijnen om efficiënter te kunnen werken in de logistiek.
Functie-eisen
- Een afgeronde HBO opleiding in de logistiek
- Meerdere jaren ervaring in een soortgelijke leidinggevende functie in de logistiek
- Oog voor detail, je bent commercieel, zelfstandig en analytisch zeer sterk onderlegd.
- Je staat stevig in je schoenen en bent communicatief, zowel mondeling als in geschrift, vaardig.
- Uitstekende planner en organisator.
- Proactief en initiatiefrijk; je signaleert kansen en komt met voorstellen.
Arbeidsvoorwaarden
- Een goede beloning met passende secundaire arbeidsvoorwaarden
- Ruimte voor persoonlijke initiatieven en jezelf verder te ontwikkelen
- Je gaat direct een contract aan met Scapino
- En een bonus behoort tot de mogelijkheden
- Personeelskorting in alle Scapino winkels;
- 24 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband;
- De mogelijkheid om deel te nemen aan gezamenlijke lunches op kantoor;
- Een actieve personeelsvereniging;
- De mogelijkheid tot deelname aan het fietsplan;
Interesse?
Ben jij de persoon die wij zoeken? Dan nodigen we je uit om contact op te nemen met Sanne Tamminga, Consultant Talent in Bedrijf: 06-52589757 of sannetamminga@talentinbedrijf.nl. Je kan ook reageren via onderstaande button.
Reageren Terug naar overzicht